CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag, maj 11, 2009

I Feel It All


Den senaste tidens tystnad kan beskrivas med den välbekanta frasen: "Många bollar i luften".

Konsten att kombinera jobb/fritid/teater/studio är sannerligen ingen lätt sak... Man blir smärtsamt medveten om hur lite tid man får till sig själv samt sina nära och kära. Inom kort så kommer saker och ting att lugna ner sig, dock. Nu i veckan spelas de sista föreställningarna av "Knutby" på Uppsala Stadsteater (tisdag, onsdag och torsdag). Det har verkligen varit ett privilegium att få vara med i den föreställningen. Varje gång man går in i lokalen, eller på scenen, fylls jag av en så obeskrivlig känsla av tillhörighet... nästan så att man får ett berättigande kring sin egen person. Det finns verkligen ingenting som överträffar den känsla av trygghet jag upplever på scenen. Det kanske låter en smula bisarrt eller pompöst, men på något vis känns det som ett väldigt naturligt tillstånd för mig... ja... precis som ett berättigande kring den person jag innerst inne är eller vill vara.
Och det var något som verkligen slog mig mitt i all den stress som har uppstått - det ÄR värt det, trots allt. "Vill man vara fin får man lida pin", som man brukar säga... eller hellre "lid för konsten" (jag varnade som sagt för ett eventuellt pompöst uttryck!).

Och det kommer onekligen att uppstå ett tomrum efter de 5 månader jag har haft förmånen att stå på scen med "Knutby". Dock kommer det att vara lite spelningar i sommar med bandet - t ex på KRIS! festivalen i Lindesberg (www.krisfestivalen.se).
Om jag har tur kanske jag ska spela min föreställning "JAG ÄR MAN!" igen i sommar på en väldigt attraktiv scen, men det vet jag lite mer om inom en vecka ungefär... jag håller tummarna!

På tal om bandet så har vi precis avslutat sista inspelningsdagen i studion med nya skivan och nu återstår bara slutmixen. Om ca 2-3 veckor borde vi ha allting klart för försäljning. Vi kommer även att lägga upp smakprov på vår MySpace (www.myspace.com/oppnakorten) där vi även har lagt upp en blogg från studion.

Nu kommer saker och ting som sagt att lugna ner sig och jag ser faktiskt fram emot att kunna få lite mer tid till de små sakerna. Men helt och hållet på sofflocket kommer jag inte att ligga. Jag kommer t ex att träffa en producent/regissör för en mindre indie-kortfilm nu i veckan där jag är tilltänkt för huvudrollen. Det blir troligtvis några dagars inspelning i Uppsala nu i sommar och releasen blir väl till hösten, gissar jag på.

Annars ser jag fram emot att starta på ny kula i Uppsala med studier och nya intryck. Med i ambitionerna finns även ett nytt teatermanus där jag troligen komemr att samarbeta med några gamla bekanta från Wik.

Ja, tur att man tar det lugnt som sagt... men vafan - ska man få nåt gjort så ligger det att ligga i!

PS. Jag måste förresten tipsa alla om att lyssna in på Feist skiva "The Reminder", om ni inte redan har gjort det. Fullkomligt lysande!

--------------------------------------
soundtrack:
"I Feel It All" - Feist

2 kommentarer:

高額アルバイト sa...

もうすぐ年末、何かとお金が必要な時期に朗報!!楽して稼げる高額アルバイトを紹介します。家に居ながらにして驚きの高収入を得られます。年末年始をリッチに過ごしたい人必見!

出逢い sa...

新年を寂しく過ごしている方に必見。まだ間に合う出逢いのサイトです。冬休み後半の思い出作りに異性と過ごしませんか?今から始まる異性との新たな関係を築き、一年の初めを良い思い出に変えましょう