CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag, februari 25, 2009

"...she'll be the first, she'll be the last..."


Så har äntligen sötebrödsdagen anlänt! Kukars vrede vad underbart det är att kunna känna sig fungerande igen med det ekonomiska stödet i ryggen!

Gårdagen spenderades i gott sällskap med Bergman, rödvin, cigg och sällskapsspel. Jag vann i Fia med Knuff iaf... sen tog nog Bergman de flesta partierna med Yatzy (för ovanlighetens skull) och 4 i Rad.
Det är sådana kvällar som jag ändå älskar att vara i Stockholm och på Söder. Det är som att det ger någon sorts skön ram till allting...

Annars? Well... lasset går till Uppsala nu igen för 2 dagar. Du som inte redan bokat plats för att se "Knutby" på stadsteatern gör nog bäst i att göra det pronto... mycket talar för att det är rätt utsålt framöver.

Jag saknar inte pluggandet på SU för fem öre. Jag kan tycka att det är synd att man inte får träffa gamla kursare lika mycket - men just själva föreläsningarna och allt fattas mig icke! Nej huga... så jävla ojämn nivå på lärarkåren och bisarrt ocharmig stämning på Universitetet... Aldrig SU något mer, känns det som!

Sen får man se vad Uppsala har att erbjuda till hösten - det blir nog gött. Och om man har tur kan det ske en annan rolig grej i Uppsala inom kort... Men det får bli en annan historia!

Mina tankar flyger på rätt redigt numera dessutom... Våren börjar närma sig och med det kommer någon form av känslor. Äh, vafan! Som att det skulle ha med årstiden att göra? Nej, men jag är rätt nyfiken på en person just nu och det ska bli spännande att se hur det eventuellt utvecklar sig. Ska ju se till att göra nåt åt saken bara...

-----------------------------------
soundtrack:
"She Bangs The Drums" - Stone Roses

2 kommentarer:

Theresa sa...

Ah, jag hörde att du håller show nästa helg. Jag kommer ju till stockholm då men åker till göteborg mitt på dagen, så jag antar att missar det?

Jacke sa...

Att det ör jag som håller show vore väl att ta i... hehe! Nä, men föreställning är det iaf och jag har ju en mindre roll i det hela - men, men... Jo, den börjar 16 i Uppsala så det kanske blir svårt för dig att hinna med?