CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag, februari 09, 2009

This is the new shit...


Jahaja - nu var man tillbaka på bloggen igen! det har varit en hektisk period med föreställningar i Uppsala och jobb, jobb, jobb. Nåväl, det är ju sånt jag måste göra för att få lite ordning på det ekonomiska.

På tal om det... hur fan kunde jag bränna loss så jävla mycket pengar förr i tiden när jag heltidsarbetade med schysst lön och allt..? Dessutom var jag ju för faen sambo i typ 4,5 år! Ok, vi hade ju ett lån och sådär så det gick väl en smula där - men att inte ha ett jävla öre på nåt sparkonto när man har varit yrkesverksam i nästan 10 år... ja... vad fan säger man? Gör om, gör rätt - kanske?

Nåja, nu har man i alla fall tagit sina beslut om att göra klokare val framöver och liksom satsa på att bygga upp en sorts trygghet.

Speaking of: jag har märkt hur underbart det är att ha ett hem att komma till som man verkligen känner sig trygg i. Det kan vara nyttigt att vara borta emellanåt och flänga fram och tillbaka. Är väl kanske som den där gamla klyschan säger: "You don't know what you've got 'til it's gone."

Och i hemmet ska det äntligen målas om inom någon månad ungefär. Äntligen slipper jag den hiskeliga gula dagisfärgen! (Sorry, S - men den är verkligen förjävlig...)
Snacka om att man har varit lat med det där och inte fixat upp skiten... men, men - alla ska vi ju bli vuxna någon gång - eller nåt.

Och när vi ändå är inne på skit: Igår här på jobbet så var jag ute på en liten rökpaus (JA - jag har börjat igen men det är i mycket mindre skala!). Sen så skulle jag fimpa i den kruka som står utanför trafikledningen. Det är liksom en liten större modell fylld med grus och sådär. I alla fall så var det en tidning som låg över den, och då tänkte jag att det väl kanske var städarna som ville undvika att det skulle komma en massa snö i den eller så...
Men ack så fel jag tog... När jag lyfter på tidningen så ligger där en värdig 5kilos kloss av exkrementer. Japp - det var alltså någon som skitit i vår askkopp. Bajsat. Gjort sin tarv. Fräscht...
Huruvida det var som så att nöden inte hade någon lag eller om det var någon form av protestaktion mot Flygbussarna förtäljer dock inte historien...

-----------------------------------------------
Soundtrack: "Things Mistaken" - Twothirtyeight

2 kommentarer:

Suzy Newbranch sa...

Hahahahaha, fyfan vad äckligt! Jag hörde att lodisar brukar släppa sin skit och urin nere vid andra hissen vid kungsgatanutgången också. Stort problem tydligen. Hahaha

Bra att du målar om! Det blir en ny start och så kommer det att kännas fresh. Blir det vitt?
Själv flyttar vi till Liljeholmen på tisdag! Wohoo!

Jacke sa...

Ja, det är ju fan riktigt tragiskt och deprimerande när man tänker efter... stackars människor fan! Men tja... det känns ju ändå rätt nasty för en som jobbar där!

Mmmm - fast nu har jag hittat världens snyggaste tapet och fått beslutsångest! Fast man kanske kan ha en vägg med tapeten...?

Yay! Willkommen zurück nach Liljeholmen/Hägersten!