CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag, mars 22, 2009

JAG ÄR MAN!


Fredag 3/4 kl 21.00 på Västgöta Nation (Uppsala) så spelar jag min egna föreställning "JAG ÄR MAN!" på PLEJ! teaterfestival.

Vad innebär det egentligen att vara man i dagens heteronormativa samhälle?
"JAG ÄR MAN!" är en enmansföreställning som tittar på många av de ingredienser som skapar den manliga könsrollen så som socialt tvång, sexualitet, machokultur, hedersbegrepp inom våldskultur, synen på kvinnan, kärleken och den ensamhet inom sin egen identitet som man kan uppleva när man strävar efter att bli en person snarare än ett kön.
Detta är en bekännelse - ett rop på hjälp - ett bittert konstaterande - en kampsång - eller måhända ett manifest...

Föreställningen visas i samarbete med PLEJ! teaterfestival & Scenkonst Uppsala.

http://scenkonst.org/

---------------------------------

Manus & medverkan: Jakob Engblom
Regi: Alma Lindé
Biljettpris: 75 kr / 110 kr
(190 kr / 250kr för att se festivalens alla föreställningar)


-----------------------------
soundtrack:
Shed Seven - "Dolphin"

0 kommentarer: