CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag, januari 17, 2009

Ett nytt år - en ny karriär

Jag tog beslutet efter det nya årets inträde att inte fortsätta med mina studier på Sthlms Uni.
Detta pga av bristande motivation, helt enkelt. Dessutom blir jag inte inspirerad av lärarna på institutionen - alldeles för ojämn nivå. Och med tanke på vilken känslomänniska jag är så påverkas jag rätt rejält av det faktum att Sthlm är en synnerligen död studentstad.

Så planen är då alltså att arbeta på tills hösten kommer... väl där framme vid de gula lövens ankomst så kanske jag pluggar igen. Men jag kommer nog inte att vara kvar i Sthlm då - snarare att jag nog hamnar i Uppsala. Det är något med den staden som gör att jag känner mig hemma... fan vet vad det är... nåt med det sociala klimatet. Sen har jag kanske goda möjligheter att bo i ett kollektiv där med gamla folkis-kompisar. Troligen så kommer jag att söka Genusvetenskap och kanske (hör och häpna!) Religionshistoria.

Just det där sistnämnda är lite lustigt... jag har alltid haft en fascination för religion, trots att jag aldrig har varit troende. Jag borde dock passa rätt bra som en katolik... ungefär som Dennis Leary's karaktär i "Rescue Me". Ni vet - standardversionen av yankee-irish som dricker lite för mycket, svär (men har dräpande humor), boxas och troligtvis har en komplicerad relation till sin hustru och sin älskarinna. Ja, ni vet typen...
Nåväl - jag har på nåt sätt alltid intresserat mig för hur vi människor har sökt efter svaren i olika former av myticism och gudabilder.

På tal om Gud: undertecknad ska vara med som statist/körmedlem i Uppsala Stadsteaters uppsättning av "Knutby" under våren! Någonstans får man börja...

Jo, jag tror ju som sagt att det lutar åt Uppsala längre fram under året. Jag får något konstigt (men behagligt) lugn i kroppen varje gång jag åker dit.
Stockholm i all ära, men det är något som gör att jag mår konstigt här... och jag behöver nya intryck känns det som.

Den som lever får se...

Soundtrack: "One" - Enter the Hunt

0 kommentarer: