CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag, januari 20, 2009

No Money = No Funny


I dagens Metro kan man läsa angående färsk forskning som visar på att "Stenrika män ger sin partner fler orgasmer".

Det var väl i och för sig ingen jättenyhet att status är en rätt avgörande grej när det kommer till dirty dancing... Men att det just är sizen på plånboken som gör sitt är ju en intressant sak.

Jag undrar dock hur många av dessa orgasmer som är äkta? Jag menar, hur har undersökningen gått till? Å andra sidan... vad skulle kvinnorna i studien tjäna på att ljuga om den ändå görs anonymt? Eller jag antar att den var anonym.

http://www.metro.se/se/article/2009/01/19/18/1512-65/index.xml

Oavsett vilket så ställer det en rätt jobbig fråga:
Är det alltjämt som så att man (förlåt, jag menar KVINNOR)rent generellt söker en sexpartner som är en lämplig avelskollega?
På nåt vis trodde och hoppades jag att vi hade separerat sex från rätt mycket biologi/evolution och fokuserat mer på själva njutningen...
Eller jag hoppas i alla fall att det är så i huvudsak.

Nu kan man ju komma med argumentet att de rika männen bevisligen ger kvinnan fler orgasmer, men se jag tror att det handlar om någon form av projicering på ett sätt...

Det är en sociofysisk grej, eller vad fan man ska kalla det. I och med att kvinnan känner sig "tryggare" med den rike mannen pga dennes status och ekonomiska säkerhet så kanske hon släpper av mer och är mer "öppen" för det som händer i bingen.

Jag kanske har fel, vad vet jag..? Vad säger ni kvinnor?

Jag har dock rätt svårt att tro att storleken på min... plånbok kommer att avgöra min sexuella färdighet...

-------
Soundtrack: "Universal Mind Control" - Common

0 kommentarer: